اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   افزایش 30 درصدی کشت زعفران در بادرود

افزایش 30 درصدی کشت زعفران در بادرود

30 / 09 / 1401

احمدعلی مختاریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، از پایان فصل برداشت زعفران از مزارع منطقه بادرود خبر داد و اظهار داشت: امسال 30 درصد سطح زیر کشت این محصول افزایش یافته است.

وی گفت: حدود 120 هکتار از اراضی بادرود به کشت زعفران اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته 30 درصد سطح زیر کشت افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که از این میزان حدود 800 کیلوگرم کلاله یا زعفران خشک برداشت شود.

مدیر مرکز جهاد کشاورز شهر بادرود افزود: عمده محصول زعفران منطقه بادرود در روستای ده‌آباد کشت می‌شود که سابقه آن به بیش از 25 سال می‌رسد که نشان از سابقه طولانی کشت زعفران در این منطقه از شهر بادرود است.

وی در بیان جزئیات زمان برداشت محصول زعفران از مزارع گفت: زمان برداشت این محصول از اوایل آذرماه شروع شده و تا پایان ماه ادامه دارد و در این مدت حدود یک هزار و نفر در هر هکتار مشغول چیدن پاک کردن و فرآوری زعفران هستند.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی شهر بادرود ضمن اشاره به ویژگی‌های محصول زعفران افزود: زعفران گیاهی کم آب‌بر، اما با بازدهی اقتصادی بالا که چند سالی است جایگزین محصول صیفی‌جات و آب‌بر در منطقه کویری بادرود شده است.

به گزارش تسنیم، ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است و این گیاه برای درمان سرطان، افسردگی، کم خونی و بیماری‌های قلبی، پوست و تقویت حافظه موثر است و از مجموع 12 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان نطنز، 9 هزار هکتار آن به بخش بادرود اختصاص دارد.

بخش کشاورزی بادرود به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاروزی استان اصفهان، هر ساله محصولات متنوعی نظیر طالبی، گرمک، خربزه شامل 600 هکتار و همچنین خیار گل به سر، انار و محصول گندم و جو در مزارع و باغات این منطقه کشت و به میزان قابل توجهی برداشت می‌شود.

مطالب مرتبط