اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   خراسان شمالی مجوز صادرات ۱.۵ تن زعفران را اخذ کرد

خراسان شمالی مجوز صادرات ۱.۵ تن زعفران را اخذ کرد

10 / 10 / 1401

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی ظهر شنبه در نهمین جلسه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری کارگروه اسب و حل مشکلات حوزه اسب به عنوان یک کالای ارزشمند مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: اقدامات خوبی همچون برنامه ریزی، پیگیری و ایجاد ساختارهای جدید برای حوزه اسب اصیل ترکمن در حال انجام است؛ ضمن آنکه در حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۳ تا ۲۴ اسفند ماه نمایشگاه فروش بهاره دایر می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها این است که کالاها ارزان‌تر و با قیمت مناسب به مردم عرضه و فضایی ایجاد شود که هزینه‌ها هم برای غرفه داران و هم مردم کاهش یابد.

فخر موحدی گفت: درصدد این هستیم که صادرات زعفران به صورت مستقل از استان انجام شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: متأسفانه صادرکنندگان زعفران تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

وی خاطر نشان کرد: مجوز یک و نیم تن صادرات زعفران از سوی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی برای خراسان شمالی اخذ شده لذا نباید اجازه دهیم زعفران خراسان شمالی از سایر استان‌ها صادر شود.

فخری موحدی افزود: ۱۷۱ میلیون دلار صادرات استان در امسال رقم خورده و این درحالی است که این رقم سال گذشته ۱۲۶ میلیون دلار بوده لذا ۳۵ درصد افزایش صادرات را شاهد هستیم.

مطالب مرتبط