اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   خرید حمایتی ۶۰۰ کیلوگرم زعفران توسط تعاون روستایی خراسان شمالی نهایی شد.

خرید حمایتی ۶۰۰ کیلوگرم زعفران توسط تعاون روستایی خراسان شمالی نهایی شد.

03 / 10 / 1401

معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: خرید حمایتی ۶۰۰ کیلوگرم زعفران توسط تعاون روستایی این استان نهایی شد.

یزدانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در مجموع دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورز خرید شده که تاکنون خرید ۶۰۰ کیلوگرم قطعی شده است.

وی افزود: زعفران های خریداری شده از کشاورز برای مشخص شدن کیفیت آن به آزمایشگاه ارسال و سپس قیمت گذاری می شود که در صورت توافق کشاورز بر سر قیمت، خرید محصول قطعی و نهایی می شود.

یزدانی با اشاره به اینکه خرید حمایتی زعفران در این استان به پایان رسیده است، ادامه داد: در صورت قطعی شدن تمام زعفران های ارسال شده به آزمایشگاه، میزان خرید زعفران در این استان به دو تن و ۶۰۰ کیلوگرم خواهد رسید.

وی تصریح کرد: زعفران با قیمت ۳۲ میلیون تا ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از کشاورزان این استان خریداری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون مبلغی بابت خریدهای قطعی شده زعفران پرداخت نشده است، گفت: لیست خرید قطعی شده برای پرداخت وجوه کشاورزان در حال ارسال به تهران است.

وی تاکید کرد: خرید حمایتی زعفران در این استان، تعادل قیمت محصول در بازار و رضایت کشاورزان زعفرانکار را به دنبال خواهد داشت.

معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: طی سال گذشته به دلیل اینکه قیمت زعفران مناسب بود، خرید حمایتی صورت نگرفت اما در سال ۹۹ خرید حمایتی زعفران انجام و مقدار ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران خریداری شد.

یزدانی، قیمت خرید حمایتی نگین زعفران در سال ۹۹ را ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد.

مطالب مرتبط