اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   افزایش 150 کیلوگرمی تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته

افزایش 150 کیلوگرمی تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته

08 / 10 / 1401

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌ اصغر زارعی افزود: همچنین در سال جاری 460 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به کشت زعفران اختصاص یافت که سطح این اراضی نسبت به سال گذشته 30 هکتار افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشت زعفران در این استان مرکزی 4 کیلوگرم در هر هکتار است، ادامه داد: زمان کشت گیاه زعفران در این استان مرداد ماه و شهریور ماه است و برداشت این محصول پایان مهر ماه تا اواسط آبان ماه در استان انجام می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: شهرستان‌های خمین، دلیجان و محلات به ترتیب رتبه نخست تا سوم کشت محصول زعفران را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

زارعی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه تأمین پیاز زعفران مورد نیاز کشاورزان در استان مرکزی وجود ندارد، تصریح کرد: توسعه کشت زعفران در استان از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

وی بیان داشت: برای هر هکتار کشت زعفران یک میلیارد ریال وام به کشاورزان ارائه می شود. بر این اساس کشاورزان می‌توانند با ثبت نام در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: زعفران از جمله گیاهان کم آب‌بر است و با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش نزولات جوی در استان، کشت این محصول درآمدزایی مناسبی برای کشاورزان به همراه دارد.

مطالب مرتبط