اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   شورای ملی زعفران ( به جای اینکه بگوییم زعفران ایران را می‌برند، باید به فکر افزایش عملکرد باشیم )

شورای ملی زعفران ( به جای اینکه بگوییم زعفران ایران را می‌برند، باید به فکر افزایش عملکرد باشیم )

20 / 07 / 1401

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران اظهار کرد:

به جای اینکه به طور مداوم بگوییم برخی کشورها زعفران ایران را می‌برند، باید به فکر افزایش عملکرد در سطح، ارتقای کمی و کیفی محصول زعفران، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری و تقویت آنها باشیم.

علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر زعفران نو وارد بازار می‌شود، گفت: باید بپذیریم عملکرد ما در واحد سطح در مزرعه پایین است و نسبت به گذشته ۴۰ تا ۵۰  درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که دغدغه این محصول را دارند باید وارد کار شوند. به جای اینکه در مورد قیمت صحبت کنیم یا اینکه به طور مداوم بگوییم برخی کشورها زعفران ایران را می برند باید به فکر افزایش عملکرد در سطح و ارتقای کمی و کیفی محصولاتمان باشیم و داده‌ها را بهتر رصد کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران اضافه کرد: چرا فرآوری زعفران‌هایمان به کشورهای دیگری سپرده می‌شود مگر در داخل کشور علم و توانایی فرآوری این محصول را نداریم؟ چرا کسی پیگیر این موضوع نمی‌شود؟ البته برخی هم با طرح این سوالات ابراز ناراحتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا سرمایه ملی هدر نرود و دستاوردی هم در این زمینه داشته باشیم. باید امید را در دل کشاورزان زنده نگه داریم. صنایع تبدیلی ایجاد و آنها را توسعه دهیم تا کشاورز دغدغه محصول تولیدی خود را نداشته باشد.

حسینی در پایان گفت: به جای خام فروشی در زعفران بهتر است بر روی تولید فرآورده‌های جانبی زعفران تمرکز کنیم.

مطالب مرتبط