اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت زعفران در اصفهان

افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت زعفران در اصفهان

29 / 06 / 1402

احمد رضا رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سطح زیرکشت زعفران در استان اصفهان نسبت به سال مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: زعفران تولید شده در استان توسط شرکت‎های مخصوص جمع‎آوری شده که بیشترین میزان آن به کشورهای خارجی صادر می‎شود.

وی افزود: بهترین و صحیح ترین الگوی کشت الگویی است که کشاورزان در هر منطقه از دنیا با توجه به طبیعت آن منطقه انجام می‌دهند و مناطقی از استان می تواند برای کشت زعفران بسیار مفید باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: در این رابطه جهاد کشاورزی آموزش های لازم را برای توسعه این محصول به کشاورزان می دهد و آن را به سمت کشت های این چنینی هدایت می کند چرا که زعفران می تواند در اصفهان به جای برنج و بادام که نیاز آبی زیادی نسبت به زعفران دارند کشت شود.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته کشاورزانی که به ویژه منابع آبی محدود دارند از کشت‌های جایگزین و کم آب بر مانند زعفران، گل محمدی، زرشک و پسته استقبال خوبی کرده‌اند.

رئیس زاده با اشاره به اینکه روند پرداخت تسهیلات دولتی در طی چند سال اخیر برای توسعه کشت گیاهان دارویی مطلوب بوده است،تصریح کرد: اینکه دولت تسهیلات کم بهره را برای تولید گیاهان دارویی در اختیار کشاورزان بگذارد می تواند نویدی باشد برای توسعه بیشتر کشت این گیاهان و به خصوص زعفران که دارای ارزش افزوده بالایی است.