اخبار زعفران ( خبرهای روز زعفران )   >   ضرورت برندسازی زعفران دشتخاک زرند

ضرورت برندسازی زعفران دشتخاک زرند

22 / 08 / 1402

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند صبح امروز در بازدید از مزارع زعفران دشتخاک زرند با اشاره به بحران کم آبی، اصلاح الگوی کشت در این منطقه را بسیار با اهمیت دانست و با بیان اینکه در سنوات گذشته در این روستا سیب زمینی، گندم و جو و دیگر محصولات پر آب کشت می‌شده، اظهار کرد: خوشبختانه کشاورزان منطقه کشت محصولات کم آب مانند، زعفران، زرشک، گل محمدی و کینوا را انجام داده‌اند و علاوه بر استفاده بهینه از آب‌های موجود درآمد بیشتری عایدشان شده است.

وی افزود: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از تسهیلات تبصره ۱۸ بخش کشاورزی با هدف حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع تولیدی بهره‌مند می‌شوند.

حسینی‌نژاد با اشاره به خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناطق کوهستانی شهرستان زرند و دهستان دشتخاک که موجب تولید زعفران معطر و بسیار مرغوب شده است خواستار برندسازی و بسته‌بندی مشتری پسند این محصول ارزشمند شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه زعفران‌هایی که به‌صورت فله به کشورهای دیگر صادر می‌شوند با بسته‌بندی‌های مشتری پسند و جالب مجددا به ایران بازمی‌گردند و مورد مصرف در بازار داخلی قرار می‌گیرند.

ضرورت دارد زعفران تولیدی به نام استان کرمان به بازارهای خارجی بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود و جایگاه خود را بخوبی پیدا کند.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند هم برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی در ترغیب کشاورزان به اصلاح الگوی کشت در نقاط مختلف شهرستان زرند را نتیجه بخش دانست به‌طوری که در تولید زعفران و زرشک رتبه اول استان را داریم و گسترش کشت گیاه کینوا را در دستور کار قرار داریم.
وی گفت تنها راه نجات از بحران کم آبی استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش تولید محصول در واحد سطح است.