مقالات   >   ایجاد شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها و اقایان ( + ایده جذاب با بررسی هزینه و درآمد )

ایجاد شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها و اقایان ( + ایده جذاب با بررسی هزینه و درآمد )

شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها

این روزها پیدا کردن شغل های پردرآمد خانگی به دغدغه اصلی بسیاری از خانم های خانه دار تبدیل شده است. برخی از مشاغل خانگی علاوه بر اینکه نیازمند سرمایه گذاری سنگین هستند ریسک پذیری بالایی نیز دارند، بنابراین انتخاب یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم هاچالش برانگیز است. ما در این مقاله تلاش کرده ایم با معرفی دو شغل خانگی که با سرمایه ناچیزی قابل اجرا هستند گامی نو در جهت استقلال مالی خانم های خانه دار برداشته و در انتخاب یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی راهنمایتان باشیم.

 

2 ایده راه اندازی شغل های پردرآمد خانگی

1) راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران از شغل های پردرآمد خانگی محسوب می شود. این یک فرصت شغلی کم نظیر برای ایجاد شغل با سرمایه کم و ریسک پذیری پایین است. همانطور که می دانید زعفران یک ادویه گران قیمت و یکی از با ارزش ترین محصولات کشاورزی است. اگرچه فرآیند کاشت و برداشت این محصول، سخت و پرهزینه است اما بسته بندی و بازاریابی و فروش آن به دلیل بازار خوبی که دارد کار دشواری نیست.

جالب است بدانید ایران بزرگترین کشور تولید کننده طلای سرخ در جهان است که 94 درصد زعفران دنیا درآن کشت می شود و از این مقدار کمتر از 5/3 درصد سهم صادرات ایران است. عمده این محصول با ارزش در  استان خراسان تولید می شود و سایر استان هایی که دارای آب و هوای خشک هستند سهم کمتری در تولید آن دارند. زعفران محصولی است که  به دلیل سهولت درحمل و نقل و همینطور ماندگاری طولانی مدت آن گزینه بسیار مناسبی برای شغل های خانگی با سرمایه کم می باشد.

 

ایجاد شغل با سرمایه کم

 

شغل پردرآمد خانگی کارگاه زعفران چقدر هزینه دارد؟

برای ورود به این صنعت محبوب که یکی از جذاب ترین شغل های پردرآمد خانگی است، در سال 1401کافی است سرمایه ای به مبلغ 50 میلیون تومان داشته باشید. بنابراین اگر قصد راه اندازی کارگاه تولیدی با سرمایه 50 میلیون دارید این شغل خانگی مناسب شماست. در واقع میزان سرمایه مورد نیاز متناسب با حجم کار و بازار هدف تغییر می کند: اینکه بازار هدف شما اشخاص باشند و به نوعی خرده فروش باشید و یا بصورت عمده و بازار هدف بزرگتری مانند سوپرمارکت ها و رستوران ها را مد نظر قرار دهید در تعیین میزان سرمایه مورد نیاز تاثیرگذار است.

 

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم

راه اندازی کارگاه زعفران یکی از کم هزینه ترین شغل های پردرآمد خانگی است که نیاز به لوازم و تجهیزات گران قیمتی ندارد.

اصلی ترین ملزومات این کارگاه به عنوان یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها عبارتند از:

· فضایی به ابعاد حداقل 30 متر

· میز کار استیل

· زعفران سرگل (حداقل به میزان یک کیلوگرم)

· ترازو با دقت01/0گرم

· بسته بندی پلی کریستال (بسته بندی های پلاستیکی در کاهش کیفیت محصول اثر دارند)

· البسه بهداشتی برای کارکنان (شامل کلاه، روپوش، دستکش، دمپایی)

علاوه بر موارد فوق مسئله گرفتن مجوز ممکن است دغدغه بسیاری از کارآفرینان این حوزه باشد. لازم به ذکر است اگرچه اخذ مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت در بدو راه اندازی کارگاه ضرورتی ندارد اما داشتن آن از طرفی در سهولت فروش و جلب اعتماد مشتری موثر است و از طرف دیگر در استفاده از وام هایی که به کارآفرینان این حوزه اختصاص می یابد موثر است. بنابراین بهتر است با اخذ مجوز به کسب و کارتان  که یکی از شغل های پردرآمد خانگی است رسمیت بدهید.

 

آیا می توان بر روی کارگاه زعفران به عنوان شغل پردرآمد با سرمایه کم حساب کنم؟

شغل های پردرآمد خانگی

 

اولین و مهمترین عاملی که در سود نهایی شما در این صنعت موثر است محل تامین زعفران مورد نیازتان است که اگر آن را بی واسطه از کشاورزان مورد اعتماد خریداری کنید به میزان چشمگیری در کاهش هزینه ها و افزایش سود تاثیر دارد. استفاده از زعفران با کیفیت و بسته بندی های شکیل و زیبا نیز در افزایش فروش و میزان سود دهی آن نقش دارد. بنابر موارد ذکر شده سود بسته بندی زعفران و فروش بسته به بازار فروش، متغیر است اما در حداقل شرایط با 50 میلیون سرمایه در سال 1401 می توانید

به ازای هر کیلوگرم زعفران سرگل  4.700.000 تا  9.000.000 تومان سود کنید.

با بسته بندی تنها یک کیلوگرم زعفران در ماه که برابر است با240 بسته زعفران یک مثقالی، به درآمدی در حدود

23،000،000 تا 40،000،000

تومان دست خواهید یافت.  البته دستیابی به چنین سودی یک سال زمان میبرد که زمان زیادی نیست. با توجه به توضیحات گفته شده پرواضح است که چرا راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران از شغل های پردرآمد خانگی محسوب می شود که می تواند برای علاقه مندان این حوزه سودمند باشد.

 

2)     کارگاه بسته بندی ادویه جات

از دیگر شغل های پردرآمد خانگی برای خانم هایی که دغدغه خوداشتغالی دارند راه اندازی کارگاه بسته بندی ادویه جات است. از آنجایی که ادویه جات از مواد غذایی پر مصرف در بین مردم است بازار بسیار خوبی دارد و بنابراین حوزه مناسبی برای فعالیت و سرمایه گذاری است. این حرفه نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای ندارد.

با فراهم کردن یک فضای بهداشتی به ابعاد 30 متر و  با داشتن یک دستگاه شیرینگ و یک ترازوی دقیق می توانید کارتان را شروع کنید. اگر ادویه ها آسیاب نشده باشند باید یک دستگاه آسیاب کوچک عطاری نیز تهیه کنید. فرآیند بسته بندی با وزن کردن ادویه ها در وزن های مشخص و تفکیک آنها در بسته های مجزا انجام می شود و در نهایت بسته ها پلمپ می شوند.

علیرغم مزایایی که در شغل بسته بندی ادویه وجود دارد معایبی مانند ایجاد حساسیت های آلرژیک در بعضی افراد و سخت گیری های زیاد از نظر الزامات بهداشتی و استانداردهای محیطی باعث می شود برخی افراد از انجام این کار منصرف شوند.

اما قدر مسلم این است هر کاری چالش های خودش را دارد بنابراین اگر خواهان درآمد بالای 20 میلیون تومان در ماه هستید باید چالش های این حرفه را که بی تردید از شغل های پردرآمد خانگی است به جان بخرید. البته میزان سود حاصل از بسته بندی ادویه جات پس از محاسبه هزینه های جاری و کسر کردن آن از درآمد کل محاسبه می شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید انتخاب درستی در پیدا کردن یک شغل پردرآمد با سرمایه کم داشته باشید و با کسب درآمد روزافزون علاوه بر ارتقاء سطح مالی خود و اطرافیانتان نقش موثری در اشتغال زایی و رونق اقتصادی جامعه ایفا کنید.