مقالات   >   با این 3 تا دسر زعفرانی روزاتو بساز!

با این 3 تا دسر زعفرانی روزاتو بساز!

طرز تهیه پاناکوتای زعفرانی

برای گرفتن یک مهمونی یا دورهمی خاص نیاز به خوراکی های خاص هم دارید، توی این صفحه طرز تهیه 3 تا از بهترین دسرهای زعفرانی ساده را برای شب یلدا و مناسب های مختلف توضیح دادیم، تا هم یک دسر خاص برای مهمونیاتون داشته باشید و هم از خواص زعفران بهره برید و هم خیلی ساده و سریع یک میز زیبا برای مهموناتون بچینید.

دسر پاناکوتا زعفرانی

یک دسر از قلب ایتالیا که ما با استفاده از زعفران در مواد اولیه اش کاملا ایرانی و برای مصرف در دورهمی خودمان تهیه اش می کنیم.

مواد اولیه برای تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی(دسر زعفرانی با نشاسته و بدون ژلاتین)

نشاسته : 1 لیوان دسته دار

شیر : 6 لیوان

شکر : 1 لیوان

آب سرد :  1 لیوان

گلاب : 1 استکان

کره : 50گرم

وانیل : ½ قاشق چای خوری

زعفران دم کرده : 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی با نشاسته

یک قابلمه بردارید و نشاسته و آب را در آن بریزید. از آب خنک استفاده کنید چون نشاسته در آب خنک بهتر حل می شود. به خوبی نشاسته و آب را مخلوط کنید تا کاملا حل شود. شیر و شکر را مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

قابلمه محتوی تمام مواد را روی گاز میگذاریم حرارت باید به صورت ملایم باشد. مدام محتوی قابلمه را هم میزنیم تا ته نگیرد. بعد از اینکه شیر جوشید؛ کره، وانیل و گلاب را به قابلمه اضافه میکنیم؛ هراز گاهی قابلمه را هم میزنیم تا غلیظ شود.

بعد از آنکه ماده ی داخل قابلمه حالت کشسانی به خود گرفت و به شکل فرنی درآمد زعفران آب کرده را به آن اضافه می کنیم برای خرید زعفران سرگل میتوانید از طریق فروشگاه دهکده اقدام نمایید. بعد از گذشت چند دقیقه حرارت را خاموش می کنیم و دسر را به ظرف هایی که انتخاب کردیم منتقل می کنیم.

اگر میخواهید دسر را به صورت قالبی در بیاورید باید از قالب های سیلیکونی استفاده کنید و انتهای قالب را مقداری چرب کنید؛ دسر را داخل آن ریخته، در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. به همین راحتی دسر پاناکوتا زعفرانی با نشاسته آماده مصرف میشود.

دسر زعفرانی با نشاسته وخامه

چه جوری دسر پاناکوتای زعفرانی سه رنگ درست کنیم؟

درست کردن دسر سه رنگ پاناکوتا خیلی ساده است، در دو قابلمه دیگر تمام مراحل را مانند پاناکوتای زعفرانی طی کنید تا به مرحله ی اضافه کردن زعفران برسید؛ در این مرحله به جای زعفران از پودر کاکائو ، قهوه یا هر افزودنی دیگری که طعم آن را دوسدارید استفاده کنید. 

بعد از تمام شدن مراحل دسرهای تهیه شده را به صورت لایه به لایه روی یکدیگر ریخته و در یخچال قرار دهید تا دسر پاناکوتای سه رنگ آماده شود.

فوت کوزه گری تهیه ی دسر زعفرانی بانشاسته و بدون ژلاتین

اگر وگان هستید اما می خواهید از دسر زعفرانی با نشاسته استفاده کنید؛ می توانید به جای شیر گاو از شیر بادام، شیر نارگیل و انواع دیگر شیرهای گیاهی در دسر زعفرانی خود استفاده کنید.

چربی موجود در شیر پاناکوتا زعفرانی هرچقدر کمتر باشد، دسر شما به همان نسبت لطیف تر و یک دست تر خواهد بود.

تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین

مواد لازم برای تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین

شیر : 3 لیوان

پودر ژلاتین : 2 قاشق غذاخوری

خامه : 50 گرم

زعفران : 3 قاشق غذاخوری

آب سرد : نصف پیمانه

گلاب و وانیل به مقدار لازم

دسر زعفرانی با نشاسته

طرزتهیه دسر زعفرانی با ژلاتین

پودر ژلاتین را باید به روش بن ماری در آب حل کنیم. برای اینکار ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد می ریزیم سپس ظرف حاوی آب سرد و پودر ژلاتین را در ظرف دیگری که حاوی آب گرم باشد قرار می دهیم؛ تا زمانی که ژلاتین به طورکامل در اب حل شود.

در یک قابلمه شیر، شکر و زعفران را روی حرارت قرار می دهیم تا زمانی که شکر به خوبی حل شود و قبل از به جوش آمدن شیر، وانیل و گلاب را اضافه می کنیم و بعداز مدت کوتاهی قابلمه را از روی حرارت بر میداریم.

ژلاتینی را که حل کردیم به قابلمه شیر اضافه می کنیم، آنها را به خوبی مخلوط کرده و اجازه می دهیم محتویات قابلمه خنک شود.

تا زمانی که قابلمه خنک شود خامه را هم می زنیم تا یکدست شود. خامه همزده را به مواد دسر زعفرانی اضافه می کنیم.

دسر را در ظرف های مخصوص خود ریخته یا اگر می خواهید به شکل های مختلف در بیاورید در قالب های مدنظر می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا زمانی که خود را بگیرد.

اگر دسر زعفرانی با ژلاتینی که تهیه کرده اید قرار است در ظرف سرو شود 2ساعت در یخچال بماند کافی است؛ اما اگر میخواهید در قالب به شکل های مختلف سرو کنید لازم است حداقل 4 ساعت در یخچال بماند تا به خوبی سفت شود.

میدونستی میتونی توی خونت زعفران بکاری؟

مشکوفی زعفران (دنت زعفرانی)

مواد اولیه تهیه مشکوفی زعفران

شیر سرد : 2 لیوان

نشاسته : 4 قاشق غذاخوری

شکر بسته به ذائقه از 3 تا 5 قاشق غذاخوری

گلاب : یک قاشق غذاخوری

کره : 30 گرم

زعفران به مقدار لازم

وانیل به اندازه سر قاشق چای خوری کافی است.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه چای زعفران 

 

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی

نشاسته را داخل شیر سرد حل کنید اگر مخلوط صاف نبود آن را از صافی عبور می دهیم سپس روی حرارات کم قرار می دهیم. نشاسته و شیر تا زمانی که خامی نشاسته گرفته شود باید روی حرارات باشند و  دائما هم زده شوند تا نشاسته خوب با شیر مخلوط شود.

زمانی که خامی نشاسته گرفته شد و شیر هم گرم شد، گلاب و کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم در آخر هم زعفران و وانیل را اضافه کرده و آنقدر هم میزنیم تا دسر زعفرانی مشکوفی به بافتی مشابه با فرنی برسد.

خب دسر مشکوفی زعفرانی خوشمزه آماده شده است در پایان باید آن را به ظرف هایی که مدنظرمان هست یا قالب انتقال بدیم و در یخچال قرار دهیم تا خنک شود.

دسر زعفرانی ساده بدون ژلاتین

فوت کوزه گری تهیه دسر مشکوفی زعفرانی

اگر بیش از مقدار گفته شده از وانیل استفاده کنید موجب تلخ شدن مشکوفی زعفرانی می شود. در حین پختن وانیل و نشاسته باید مخلوط را مرتب هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. اگر می خواهید در مشکوفی به جای زعفران از کاکائو استفاده کنید، باید کاکائو را روی حرارت قرار دهید تا از خامی در بیاید.

برای تزئین دسر زعفرانی از چی استفاده کنیم؟

برای تزئین دسرهای زعفرانی که تهیه کردیم میتونیم از شکلات آب شده، غنچه گل محمدی، خلال پسته، مربای توت فرنگی، آجیل یا شکلات رنده شده یا میوه های تازه استفاده کنیم و یک دسر زعفرانی زیبا برای دورهمی و مهمونی ها تهیه کنیم.

 

    دیدگاه های شما

  1. اتاق فرار گفت:

    کسایی که دیابت دارن هم میتونن از این دسرها استفاده کنن؟

  2. سربازی گفت:

    بنظر بنده کسانی که دیابت دارن بهتر است بجای شکرسفید از شکر قهوه‌ای استفاده شود